November 29, 2009

Aidil Adha 1430H

credits for azlan picture

Selamat Hari Raya AidilAdha buat semua muslimin.
Raya tahun ni meriah macam biasa,
sedara sepapat semua balik,
best,
cukup kecoh.
Lembu-lembu pun sihat,
dah selesai pun urusan korban di kampung.
Aku cuma tolong sikit untuk korban.
Tolong jeling je.
Dapat la berkat korban tu sikit.
Pasal korban-mengorban ni,
aku nak kongsi sikit,
Ustaz kat U aku ada cakap,
"Kene ikut step dia betul, kalau salah step korban boleh jadi tak sah,
lembu korban tu dah jadi bukan korban kalau tak sah"
Bahaya tu,
sebab kita ni selalu ambil mudah dengan perkara yang selalu kita buat.
Aku rasa kita kena semak balik apa cara sebenarnya nak buat korban,
jangan main ikut cakap orang je.
Baca panduan ke, buku ke,
apa-apa la janji sumber yang benar.
Semoga apa yang kita buat mendapat keberkatan.

Happy Eid Adha to all

1 comment:

░♥si lampu neon♥░ said...

masuk bengkel atau kursus korban dgn cara yang betul!