September 06, 2009

"Kirim Salam"

In bracket kirim salam.
Kirim salam yang lain sikit daripada kirim salam biasa.
Kalau biasa, macam mak ayah kita kirim salam mereka kat atok nenek kita kalau kita nak balik kampung sendiri.
contoh lain, kita kirim salam kat kawan A sbb kawan B ni nk jumpa kawan A tp kita tak sempat.
Tak pun, kawan mak ayah kita terjumpa kita dan mereka minta kirim salam pada mak ayah kita


Tapi in bracket kirim salam ni special sikit.
A tak penah kenal B, 1st time nampak je, kirim salam kat B.
Tak pun tiba2 sampai je salam ntah sape2 yg kita tak kenal kat kita.
kenapa ek?

Tujuan kirim salam: Menyampaikan salam+tanda ingat pada kawan or relatif or kenalan
Tujuan in bracket kirim salam: Menyampaikan salam+???

Tak nak kenal dah ingat kot?
Hmm, dunia-dunia. memang la sah, dunia ni memang dah sangat ter ber amat tua+berusia. Tu yang sbb manusia pun dah pelik-pelik je zaman sekarang ni.

No comments: