February 19, 2009

MAnusia=MAsalah

suku kata pertama sudah menunjukkan ada persamaaan disitu..
saje nk kongsi sikit...
masalah manusia..
manusia bermasalah..
adakah kita bermasalah?
tepuk dada tanya selera..
bukan selera makan da..
pendapat sendiri..
1st of all, ya!
kita mmg semua bermasalah..
that is impossible if any of u dont have any problem..
kita ni sama manusia..
atau lebih tepat manusai bermasalah..
masalah tu kan ujian Tuhan kepada kita..
kalau tak, tak guna lah kita jadi manusia..
tp tau x..
yg membezakan kita antara orang2 disekeliling kita ialah
the way we solve (or whatever) our problem..
pernah tak tgk orang yang happy tgh bual2 dgn kawan tiba2 marah x pasal..
or tiba2 orang ketawa terdiam..
or tiba2 orang yg mood ok x boleh ditegur sbb takut kene marah dgn die..
atau pun pernah kita pandang kt seseorang tu dgn jealous nya sambil ckp dlm hati
"bahagia nya hidup dia,happy,x de masalah"
tp sbnrnya dielah org yg paling banyak masalah antara geng2 kita..
haa..
betul x?
kita kadang-kadang x perasaan benda2 mcm ni..
sbb mgkin buat2 diri terlalu bz dgn hidup yg melalai kan ni..
kesimpulannya, atasi la masalah anda sebaik2nya..
baik untuk anda dan semua..
bukan anda sorang ada masalah, kami semua pun ada..

yangp pasti manusia dan masalah x dpt dipisahkan..
bak kata P.Ramlee..
getaran jiwa~
rosak la lagu kalau irama dipisahkan dgn lagu..
so, rosaklah hidup kalau manusia dan masalah dipisahkan...the end..


-->note: cube kira how many are the word "masalah" in the text above? jawab jgn x jwb :)

4 comments:

typeace said...

Tak sempat pula nak mengira. Tapi, untuk pengetahuan setiap masalah itu adalah ubat ketenangan kita.

Kadang-kadang apabila tiada masalah, semacam tiada cabaran untuk kita sebagai manusia menghadapinya.

mohd noorshazwan said...

You sure want us to count the word 'masalah'...ok if I said that I'm caounting it at my answer is right..what you want to give me?hehe

Hirumi said...

betul 2 typeace...
wan..
byk ckp r ko.. kira dah la..

mohd noorshazwan said...

haha...lek ar bro...jgn ar marah...masalah btol ar..ak kire2 kn..ader 9 jer ar...huhuhu