January 16, 2009

NASI LEMAK!!!3x



Alhamdulliah..
Kerana baru sebentar tadi aku selesai menjual nasi lemakku..
Habis semuanya 43 bungkus dengan RM1 sebungkus..
Mcm2 dugaan cabaran nk berniaga ni..
Hampir tak habis jualan td, tp nasib masih menyebelahi aku..
Maka habis juga lah kesemuanya..

Hari ni masuk hari ketiga aku berniaga..
Hari pertama dan kedua..
Masih ok lagi jualan..
Dari semasa ke semasa aku akan tingkatkan lagi jualan aku..
Ini merupakan perancangan paling pendek aku..
Mane tahu 1 hari aku berjaya menjadi pembekal nasi lemak yang berjaya di antarabangsa..
Sape tahu kan?
Esok adalah M.I.S.T.E.R.I
..hihi

Aku tergerak hati nk berniaga sudah agak lama,
akhirnya aku bergerak juga semester ni..
Cuma aku terfikir sampai bila kita orang "Malaysia" nak menjadikan perniagaan tu satu amalan..
seperti mana sunnah Nabi yang mengajak umat2nya berniaga..
Org "Malaysia" ni bila ckp berniaga je..
"Takut la.."
"Malu la.."
"X reti la.."
"X pandai la.."
Semua pemikiran negatif, mane pergi nya positif???
Mcmane la bangsa negara nk maju mcm ni..

Aku rasa perlu memajukan diri aku..
Dan inilah langkah-langkah pertama aku!!!

8 comments:

afandiahmad said...

Wah, senyap2 rupanya buat nasi lemak...wah siao dgn daun pisang tu...murahnya RM 1....meh la delivery service ke London

desilza said...

tahniah! semoga jadi usahawan berjaya...

mohd noorshazwan said...

oi..ko x ajak ak nk biznes...jom ar...hehehe...

mR hiRuMI said...

pic 2 my 1st batch nasi lemak ever..

mR hiRuMI said...

ds gi london kene bayar lebih..
haha.. tips lagi..

mohd noorshazwan said...

weyh....bile lg ko nk update ko nyer blog nie...dh berkurun ak tgk sme jer...hahah

Hirumi said...

x sempat la wan..
ade komitmen lain..

Fit_Fin said...

Adoi..tender maner ko amek?
ke instant nyer ns lemak ka?