October 01, 2008

DI PAGI LEBARAN!!!

pagi2 lagi semua dah bangun.. bersiap nak ke masjid yg lelaki nya.. kaum hawa pula nk berhias diri dan cantik kan lagi rumah raya yg dah cantik sebenarnya..

perkara pertama wajib di buat bile pagi2 raya ni yelah mandi sunat hari raya.. tp nk story sikit ni.. ade ke mase mandi tadi tadah air 1 baldi pon x penuh2, dah 20 minit plak 2 tadah air 2.. ish2.. seksanya.. dugaan di pagi raya.. ingat puasa je ade dugaan rupe2 nya dah raya pon ade byk lg.. pastu berbekalkan air yg penuh cume 3/4 baldi je, mandilah saya.. tp yg gamatnya.. siap je mandi dah lap2 badan semua.. terus je air keluar dari kepala paip 2 dgn laju nya.. peh.. sabar jelah..ini kah dugaan hidup..lepas dah siap mandi, pakai baju raya semua.. sarapan lah ramai2...
tak lama 2...seruan takbir berkumandang, ank suruh ke masjid la 2.. bersolat sunat raya..apa lagi bergegaslah ke masjid yg jarak kurang lebih 800m dari rumah nenek ni.. bertakbir kemudian solat dan mendengar khutbah...

balik je ke rumah.. muzik latar dipasang oleh unit teknikal(saya r 2).. mula lah sesi yg disukai serta diminati ramai.. sesi bermaaf maafan.. haha.. sob2 :( kene la sedey2 sikit.. mula2 mintak maaf dgn yg paling veteran iaitu nenek saya..

kemudian diikuti dgn priority masing2.. :) kemudian, bergeraklah kami semua ke pusara arwah atuk yg saya kasihi.. atuk yg menjaga saya ketika saya kecil.. semoga dicucuri rahmat keatas rohnya.. pusara arwah pakcik saya.. sedikit tahlil ringkas dibuat.. diimamkan pak long.. amin..
kemudian.. time balik ke rumah semula... x sabar nk sambung makan lagi ni.. yelah kan dah puasa sebulan dibulan puasa.. ei, saya puasa penuh ye.. sesi bergambar bermula kembali.. bile lagi nk bergambar.. time2 mcm ni la.. suasana pagi raya pertama...

mari bermakan berkueh beraye!!!

4 comments:

afandiahmad said...

Eid mubarak...

cheers from London

azlan ahmad said...

poyo seyh... ko tunggu ak nya post... hahaha...

azlan ahmad said...

sabar jer la...

desilza said...

lan.. memang poyo lah mamat tu, esp gambar yang tunjuk kuih raya tu...